SEO - search engine optimization - IT Interkist

Přejít na obsah
Jako optimalizace pro vyhledávače nebo též optimalizace nalezitelnosti či zkráceně SEO, anglicky search engine optimization se označují metody, které mají za cíl, aby se určená internetová stránka zobrazovala na předních místech vyhledávačů. Získání přední pozice ve výsledcích vyhledávání (odkaz na stránku bude zobrazen mezi prvními) zvyšuje šanci získání četnějších a zároveň cílených návštěvníků. Některé techniky SEO se provádí přímo na dané stránce (on-page), některé mimo tuto stránku (off-page).

Hodnocení relevantnosti webových stránek provádí počítač (vyhledávač), ale protože stroje nejsou inteligentní, je hodnocení založeno na nepřímých znacích (struktura, metadata, počty odkazů a podobně), danému hodnocení se říká rank. Jednotlivé techniky SEO se mohou lišit v závislosti na daném vyhledávači. Světově nejvýznamnějším vyhledávačem je Google, ten pro hodnocení stránek používá PageRank. Google ovládá většinu trhu, a vlivy dalších vyhledávačů, jako je Bing nebo Seznam.cz, se tedy s postupem času snižují, některé vyhledávače (jako AltaVista nebo Jyxo.cz) dokonce zanikly úplně. Nejdůležitější je tedy zpravidla optimalizace pro Google.

Zdroj: Wikipedie
Návrat na obsah